Direct marketing
Realitní kancelář Reality 5 a její makléři, v rámci marktingového a inzertního mixu, využívají také tzv. direct marketing. K použití tohoto typu nabídky nemovitosti využívámáme, téměř výhradně, databáze poptávajících nejen v rámci Reality 5, ale také společností, se kterými spolupracujeme v rámci uspokojení poptávek po nemovitostech
Direct marketing, označovaný také jako tzv. přímý marketing, se původně vyvinul jako výrazně levnější alternativa osobního prodeje. Obchodní zástupci, v našem případě realitní makléřiI, již nemuseli navštěvovat každého potenciálního zákazníka osobně. Stačilo zaslat nabídku poštou, a tím radikálně snížit náklady. Direct marketing však od té doby zaznamenal řadu významných vývojových změn. Díky svým jedinečným charakteristikám je dnes jednou ze stěžejních disciplín komunikačního mixu.
Direct marketing je možné definovat jako komunikační disciplínu, která umožňuje
- přesné zacílení,
- výraznou adaptaci sdělení s ohledem na individuální potřeby a charakteristiky jedinců ze zvolené cílové skupiny
- vyvolání okamžité reakce daných jedinců
Určité typy nemovitostí je velmi obtížné prodat jiným způsobem, než přímou nabídkou potenciálnímu klientovi
V rámci direct marketingu využíváme především tyto komunikační kanály:
- e-mail marketing
- telemarketing
- SMS marketing
- rozesílání nabídek poštou